האם נכון לתת לילדה לבחור בגדים בעצמה

אופנת ילדות

בתור הורים, רובנו נתקלים לא פעם בסיטואציה בה אנו רוצים להלביש את הילדים שלנו בבוקר לגן או לבית ספר, ומגלים כי מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית אז איך מתאימים בגדי ילדות.

חל מזה שהילדה רוצה בדיוק את הבגד שנמצא בכביסה, ועד למצב בו היא החליטה שהיא לא אוהבת יותר אף בגד שקיים בארון או אפילו החלטה שמעכשיו היא רוצה ללבוש רק שמלות בצבע מסוים.

ילדים, או יותר נכון ילדות, עם הזמן מגלות יותר ויותר מודעות לבחירת הבגדים, ולמראה הכללי שלהן. מודעות זו יכולה לעיתים להקשות עלינו, ההורים בבחירת הבגדים. הרי משהן נולדות אנחנו אלה שקונים להן בגדי ילדות על פי הטעם האישי שלנו, ועל פי קריטריונים נוספים כמו מחיר סיילים וסגנון מועדף. אך מה קורה כאשר הילדה גדלה מעט ומרגישה שיש לה קול משלה על בחירת הבגדים? האם הילדות שלנו אכן יכולות לבצע בחירת בגדים בצורה נכונה? וגם, האם עלינו לשחרר ולתת להן לבחור כל מה שעולה על רוחן או להתערב?

ילדה עם אוזניות

עם השאלות הללו מתמודדים הורים רבים במהלך היום יום. עם זאת, אף על פי כי נראה במשימה מסובכת שתגרור עימה בכי, ריבים וצעקות, דעו כי עם קצת יצירתיות ובחירת מילים נכונות תוכלו להגיע להסכמה משותפת יחד עם הילדה שלכם.

אז איך עושים זאת נכונה? הנה מספר טיפים:

  1. כאשר אתם נמצאים בחנות הבגדים, העדיפו לקחת אתכם את הילדה שלכם. אם היא מעוניינת לבחור בגדים בעצמה, הרי לא די בכך שתבחר את הבגדים רק מתוך ארון הבגדים, אלא שתבחר אותם כבר בחנות הבגדים. ישנן חנויות רבות המציעות בגדים לילדות ולילדים במחירים אטרקטיביים, ובסטייל הורס ורלוונטי. כל שעליכם לעשות הוא לאסוף מספר פריטים של בגדי ילדות בחנות הבגדים, ולתת לילדה שלכם לבחור מבניהם את המועדפים עליה. במידה ותעניקו לה את האופציה להסתובב בכל החנות ולחפש בגדים, סביר להניח כי סיבוב הקניות הזה יארך קצת יותר מהמצופה.. ברגע שתצמצמו לה את האופציות, כך גם תחסכו זמן, וגם תתנו לילדה שלכם את ההרגשה כי היא בחרה בעצמה את הבגדים שלה.

    ילדה עם סלון
    תנו לה לבחור לבד והביטחון העצמי שלה יעוף ךשמיים
  2. במידה והחלטתם יחד עם הילדה שלכם אילו בגדים אתם רוכשים בחנות הבגדים, מומלץ להזכיר לה כי היא בחרה אותם ולוודא כי אכן מתכוונת ללבוש אותם. (כמובן תלוי באיזה גיל מדובר)
  3. ומה עושים בבוקר לפני היציאה לגן או לבית הספר? פה מדובר במקרה עדין במיוחד. כיוון שהזמן שלנו בבוקר קצוב, ולילדים שלנו לוקח לרוב הרבה זמן לקום מהמיטה ולהתחיל להתארגן. לשם כך, מומלץ לבחור יחד עם הילדה בגדים מראש בכל ערב. כך תוכלו ללכת לישון רגועים, בידיעה שבבוקר תחסכו זמן התארגנות, ואפילו תחסכו עצבים מיותרים של הילדה שלכם.

    לסיום, אסור לשכוח כי בכל הנוגע לבחירת בגדים לילדות שלנו, בסופו של דבר אנחנו אלה שמחליטים מה הן ילבשו. אף הורה לא ירצה לשלוח את הילדה שלו לגן או לבית הספר כאשר היא לבושה בצרוה מגוחכת מידי, או לחילופין לא צנועה ולא הולמת את גילן. בחירת הבגדים והנעליים צריכה להיעשות על ידי הילדה, אך התפקיד שלכם כהורים הוא להכווין אותה לסגנון שאותו אתם קובעים. כך, שני הצדדים יהיו מרוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *