מה ההבדל בין נעלי ריצה לנעלי הליכה?

ריצה והליכה הן שתי דרכים מעולות לשמירה על כושר, אבל כדי למצות את יתרונותיהן ולהימנע מפציעות – חשוב לדעת איך לבחור נעליים נוחות להליכה ומה ההבדל בינן לבין נעלי ריצה 

שמירה על כושר חיונית בכל גיל, ויכולה לתרום בירידה במשקל, שיפור סיבולת לב-ריאה, חיזוק השרירים ואפילו שיפור מצב הרוח. אלא שכדי ליהנות מכל רגע, חשוב לבחור בנעליים מתאימות. זוג נעלי ספורט יכול לעשות את כל ההבדל בביצועים, למנוע פציעות ולעזור לכם להשיג את המטרה. וכדי לבחור אותו נכון, חשוב להכיר את ההבדל בין נעלי הליכה לטיולים או נעלי הליכה לצעידה קצרה בפארק, לבין נעלי ריצה.

נעלי ספורט
ההבדל בין נעלי ספורט לנעלי הליכה

ריצה לעומת הליכה

ריצה והליכה אולי נראות כמו פעולות ספורטיביות דומות, אלא שכל אחת מהן פועלת בצורה שונה. בזמן הריצה, כף הרגל פוגעת בקרקע אחרת מאשר בזמן הליכה, ומפעילה כוח משמעותי יותר על הירכיים, הברכיים והקרסוליים. כשאתם הולכים לעומת זאת, רגל אחת נשארת כל הזמן על הקרקע, וגם הפגיעה עצמה היא פחות חזקה. מסיבה זו, רצים זקוקים לתמיכה משמעותית באזורים שונים ברגל בהן העקב, אמצע כף הרגל והאצבעות עצמן.

הצרכים השונים של רצים וצועדים באים לידי ביטוי בנעליים, כך שאם אתם ניצבים לפני רכישת נעלי ספורט, כדאי שתכירו את ההבדלים ביניהן. זכרו שלצד בחירת נעלי ריצה מתאימות, חשוב לא לזלזל גם בבחירת נעלי הליכה טובות שמתאימות ליומיום. נעלי הליכה מתאימות יפחיתו שפשופים, כאבים ואי נוחות וישמרו על הברכיים וכפות הרגליים.

מה מבדיל בין נעלי הליכה טובות לבין נעלי ריצה?

כשמדברים על נעלי ריצה או על נעלי הליכה נשים וגברים נוטים לא פעם לבצע רכישות לא מתאימות. איך נמנעים מטעויות? אלה כמה מהקריטריונים שכדאי לשים לב אליהם בחנות:

1. המשקל – כשאתם מרימים את הרגליים לגובה, אתם זקוקים לנעליים קלילות. נעלי ריצה יהיו קלות יותר מאשר נעלי הליכה, ותוכלו להרגיש את זה כבר בחנות. 

2. האלסטיות – בנוגע לגמישות של הנעל, נעלי הליכה יתגמשו בדרך כלל באזור כף הרגל הקדמית, ואילו האזור הגמיש ביותר בנעלי ריצה יהיה באמצע כף הרגל או בקשת שלה. הסיבה לכך היא תמיכה באזורים הנחוצים. 

3. המבנה – כדי להעניק תמיכה מרבית בחלקי הרגל, ברוב נעלי הריצה תמצאו ריפוד רב יותר באזור של כף הרגל ובעקב, כדי לשמור על המפרקים. 

3. החומר – בחירת נעלי ספורט צריכה להתחשב גם בחומר, בייחוד במדינה חמה כמו שלנו. אם אתם יוצאים לרוץ מחוץ לבית, סביר שתתקשו להפגין ביצועים מרשימים אם הרגל שלכם תזיע ותסבול מחום עודף כבר כעבור דקות ספורות. בדיוק בגלל זה, נעליים נוחות להליכה או לריצה צריכות להתחשב בצרכים שלכם גם מבחינת החומר. נעלי ריצה איכותיות צריכות להיות מחומרים מנדפי זיעה. לפני שקונים נעלי גברים או נשים כדי לקרוא המלצות ברשתות החברתיות או בפורומים, כדי שתקנו את הנעליים הנכונות ביותר עבורכם ולא תצטערו על הקנייה.

נעלי הליכה
בואו ללמוד על ההבדל בין נעלי ספורט לנעלי הליכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *